Ett barn förlorat i en vuxen värld


Egentligen skulle jag vara väldigt effektiv idag och meka ihop soffan, handla, gå på stan, tvätta osv. Jag steg upp ganska tidigt och började med soffmeket.. För det första så hörde manualen till en annan soffa, för det andra så fanns det inte tillräckligt med skruvar och för det tredje så tappade jag soffans ryggstöd rakt på foten och väggen så eluttaget på väggen sprack och min stortå likaså.. blodet sprutade och jag gav upp.

Så iochmed att jag blödde som en gris och att stortån dunkade värre än värst så tillät jag mig att sätta mig vid datorn.. Har kollat igenom många bloggar idag. På de flesta storbloggares sidor går just nu en disskussion angående "fjortisbloggarna" Kissie, dessie paow å allt vad dom heter.

Jag har kikat igenom deras bloggar och även sett videoinlägg av dem. Det enda jag har att tillägga är va va va?
Jag känner nog lite som Katrin, jag blir chockad och tycker att det är riktigt tragiskt.. och jag är ingen enligt "fjortisbloggarna", 30 årig kärring jag är endast 22 år. Bloggkommentatorerna gör rätt till att inte kommentera deras inlägg, för dom här tjejjerna anser iallafall jag inte är speciellt bra förebilder för andra barn..

Jag blir fan ledsen när jag läser och ser deras videoinlägg. Dom är förfan barn, vad håller dom på med? (förutom Kissie som är 18, men man kan ju tro att hon är 13)
Det var  faktiskt inte så länge sen jag själv var 14-15 bast och nog var man väl bråkig och provocerande men hade jag hållt på sådär hade min mamma säkerligen låst in mig. Dom har alldeles för brottom med att växa upp, och jag garantera att dom kommer att tycka att det är tråkigt i vuxen ålder att dom inte tog vara på sin ungdom. Det enda dom bryr sig om är festa, pengar, sex, kläder, skor och smink.. och hårförlängningar..  Vad hände egentligen? 15 åringar med pushup som sitter å plutar med läpparna i camen halvnakna. Hmm. undra hur många peddosar som sitter och runkar åt deras sidor..

Det här börjar bli en allt sjukare värld och jag funderar seriöst på om jag egentligen vill ha barn längre, för det känns verkligen inte som att det kommer att gå åt rätt håll på ett bra tag.

Och som Kissie skriver hela tiden.. "jag är inte såhär egentligen, jag spelar en roll, jag provocerar" bla bla bla.. tror hon på det själv? Jag tror garanterat att hon inte är lika fucked up som hon utger sig för att vara i bloggen men ALLT är ju inte en roll.. och isåfall varför gör hon så mot sig själv?

Usch jag mår bokstavligen illa! Det är väl kul för tjejjerna att dom syns och hörs, för det är ju det dom vill, men till vilket pris egentligen? Och jag är definitivt inte avudsjuk. Jag skulle hellre byta plats med en gädda i ån, än att se ut och bete mig som dom där brudarna. Vem är deras förebild egentligen?








Ska vi skratta eller gråta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0